Akciová ponuka
AUTOMOBILY
 
suzuki

Aktuality

example2

Nové Suzuki Ignis: Prvá jazda

Čo všetko môže dokázať auto o takmer 30 centimetrov kratšie ako Fabia a takmer o 80 kíl ľahšie ako smart fortwo? Nové Suzuki Ignis je malé veľké prekvapenie. Už dlho som sa tak netešil na nejaké nové auto. Vycestovali sme totiž do zahraničia, aby sme si vyskúšali nový Suzuki Ignis a ak vie niekto robiť malé autá, tak je to práve Suzuki (čo nám dokazujú nielen vďaka Swiftu). Žijeme však v dobe, kedy majú zákazníci pocit, že potrebujú naoko terénne auto. Stačí sa pozrieť na predaje crossoverov s SUV. Zrejme aj preto sa Suzuki rozhodlo po osemročnej pauze priniesť späť modelové meno Ignis.

Dizajn nového mini crossoveru resp. „ultrakompaktného SUV" je inšpirovaný konceptom Suzuki iM-4. Ignis je dlhý len 3,7 metra a hoci naživo je celkom „cool", nie každý na internete so mnou súhlasí (ja viem, je to šokujúce). Podľa niektorých pôsobí Ignis ako zlepenec viacerých áut, čo nám vlastne potvrdilo aj samotné Suzuki. Nájdete tu totiž prvky modelov Cervo, Vitara aj Swift. Celkový dojem ve však veľmi príjemný. Dizajn interiéru je minimalistický ale farebne svieži.

Napriek tomu, že je Ignis takmer o 30 cm kratší ako Fabia, priestor v jeho interiéri je možno až šokujúci. Približne 180 cm vysoký človek sa sem zmestí s rezervou aj 5 cm na nohy a keď chcete, posuniete (príplatkové) sedadlá dopredu v prospech väčšieho kufra. Ten má so sedadlami úplne vpredu objem 260 litrov (s rezervou o 56 litrov menej). Posuvné zadné sedadlá však znamenajú zároveň o jedno miesto pre posádku menej. Ak teda chcete „legálne" päťmiestny Ignis, musíte zvoliť verziu s fixným zadným sedadlom.

Vďaka novej podvozkovej platforme váži najľahšia verzia Ignisu len 810 kilogramov, čo je o 70 kíl menej ako smart fortwo. Poviete si, že sa to niekde musí prejaviť, napríklad na bezpečnosti. Ignis však pred pár dňami získal 5 hviezdičiek v crash testoch Euro NCAP. Hlavným efektom nízkej hmotnosti je tak nižšia spotreba.

Pod kapotou Ignisu nájdete 1,2 litrový atmosférický benzínový štvorvalec s výkonom 66 kW (90 k, typ K12C) s alebo bez mild hybridného systému SHVS. Motor je kombinovaný buď s päťstupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. U oboch verzii motora si môžete zvoliť pohon prednej nápravy alebo pohon všetkých kolies GripControl (rovnaký ako vo Swifte). Využíva viskóznu mediznápravovú spojku a pripojenie zadnej nápravy prebieha automaticky, bez vášho zásahu.

Ako to jazdí

My sme si na vyskúšanie vybrali hybridnú verziu s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Motor je nám už známy z modelu Suzuki Baleno kde nás prekvapil okrem iného aj nízkou spotrebou.

Hybrid či nehybrid, vďaka nízkej hmotnosti a príjemne športovému zvuku motora si s Ignisom užijete aj na pocit zúrivejšiu jazdu. Auto sa ani napriek vyššej výške nenakláňa a hoci by sme Ignis neoznačili za rýchly, akcelerácia je dostatočná. Pruženie je však na takto malé a ľahké auto dostatočne pohodlné a uši vám nebudú krvácať ani na diaľnici.

Ignis by sa vďaka svetlej výške 180 mm a krátkym previsom nemal stratiť ani v teréne. Pomôže aj asistent zjazdu z kopca.

Suzuki sa rozhodlo niektoré Ignisy vybaviť dvojicou stereokamier, ktoré dokážu identifikovať a upozorniť na chodcov či prekážky pred vami. Kontrolujú aj udržiavanie sa v pruhu či jazdu od čiary k čiare (to robíte keď ste unavení).

Predaj nového, v Japonsku vyrábaného Ignisu začne v Európe v januári 2017 a k nám by sa prvé autá mali dostať vo februári až marci. My sa tešíme už teraz, nakoľko Ignis je vzhľadom na jeho pomer vnútorného a vonkajšieho priestoru zrejme najpraktickejšie auto, aké si čoskoro budete môcť kúpiť.

http://automix.atlas.sk/testy/878427/prva-jazda-nove-suzuki-ignis-vazi-menej-ako-smart-a-zvlada-aj-teren

««  Späť na zoznam