Akciová ponuka
AUTOMOBILY
 
suzuki

Aktuality

example2

SUZUKI Jimny odhalilo všetky tajomstvá

Nové Jimny ostáva off-roadom so všetkým, čo k tomu patrí. Éra SUV ani crossoverov ho nezasiahla. Napokon, práve pre svoje drsné korene získava už takmer päťdesiat rokov stále viac a viac zákazníkov. Platí to aj o tretej generácii, ktorá prichádza po neskutočných dvadsiatich rokoch. Veď predchodca s kódovým označením JB sa svetu predstavil v roku 1998. Absolvoval síce množstvo modernizácií, ale základy ostávali rovnaké. Dnes však o facelifte hovoriť nemožno. Ten by už v časoch sprísňujúcich sa bezpečnostných a emisných noriem nestačil. Napriek tomu ostáva Jimny verný pôvodnej filozofii. V žilách mu stále koluje terénna DNA. So všetkým, čo k tomu patrí.  Tretia generácia má opäť rámový podvozok, dve tuhé nápravy, pripájateľný pohon predných kolies a neodmysliteľnú redukčnú prevodovku. Všetko je však prepracované. Na ráme pribudli priečne nosníky a výstuha v tvare písmena X. Takže Jimny je v teréne odolnejšie. Nápravy drží trojprvkové zavesenie a o komfort sa starajú vinuté pružiny. Jimny je síce o čosi väčšie, celková dĺžka narástla o 100 mm na konečných 3 645 mm, a to pri zachovaní rázvoru 2 250 mm, no dlhšie previsy terénnym schopnostiam neublížili.Práve naopak. Vďaka svetlej výške 210 mm, na ktorej pribudlo 20 mm sa zlepšili aj nájazdové uhly. Ten predný z 34 na 37 a zadný zo 46 na 49 stupňov. Prejazdový uhol ostáva na takmer pôvodnej úrovni 28 stupňov. Preruženie kolies s vyšším zdvihom umožňuje väčšie kríženie náprav. To všetko je zabalené do kabáta, ktorý netají off-roadové zameranie. Kubistický dizajn podporuje kolmejšie čelné sklo, široké lemy blatníkov a prahov, ale aj postranne odkvapové žľaby plochej strechy. Drsný výraz dodávajú robustné plastové nárazníky, maska s piatimi vertikálnymi otvormi a kruhové svetlá odkazujúce na časy, keď sa ešte Jimny volalo Samuraj.Vzadu zaujme rezervné koleso umiestnené na krídlových dverách a svetlá integrované do nárazníka. Jimny jazdí na 15-palcových diskoch a ponúka osem exteriérových farieb vrátane nových odtieňov navrhnutých špeciálne pre tento model – žltý Kinetic Yellow a zelený Jungle Green. V kabíne má byť viac miesta. Veď Jimny je o 45 mm širšie (1 645 mm) a o 20 vyššie (1 725 mm). Najlepšie to dokumentuje batožinový priestor, ktorý narástol z 324 na 377 litrov, čo je o 53 litrov viac. Samozrejme, v tomto prípade hovoríme o údaji po sklopení zadných sedadiel. Inak ostáva za operadlami len skromných 85 litrov.
Pod kapotou sa skrýva veľké prekvapenie. Špekulácie o použití preplňovaného 3-valca 1,0 BoosterJet či atmosférického 4-valca 1,2 DuelJet sa nepotvrdili. Suzuki na to išlo inak. Pôvodný 4-valec 1,3 VVT nahradilo väčším s objemom 1,5 litra (77 kW, 130 Nm), mimochodom až o 15 % ľahším. Upsizing priniesol Jimny o 12,5 kW viac výkonu a o 20 Nm krútiaceho momentu. V oboch prípadoch sú hodnoty položené v nižšom pásme otáčok, čo je výhoda pri jazde v teréne. Viac sily sa Jimny iste zíde, keďže na váhe pribudlo približne 100 kg. I tak neprekročila pohotovostná hmotnosť 1,1 tony.
Hnací moment spracúva 5-stupňová manuálna alebo tak trochu archaická 4-stupňová automatická prevodovka. Rýchlostnému spektru Jimny to stačí. Nevýhodou automatu bude skôr spotreba paliva, ktorá sa vyšplhala k údaju 8,5 litra na 100 km. S manuálom je Jimny o 0,7 litra úspornejšie. Prenos výkonu na asfalt zabezpečuje štvorkolka Allgrip Pro s pripájateľným pohonom predných kolies. Navyše je tu redukčný prevod, takže systém ponúka až tri režimy – 2WD (2H), 4WD (4H) a redukovaný 4WD Low (4L). Uzávierky diferenciálov supluje elektronické pribrzďovanie preklzujúcich kolies LSD. Nechýba hill-holder ani kontrola klesania. S takouto výbavou sa teda v teréne Jimny rozhodne nestratí. Ovládanie pritom zlepšuje tlmič riadenia aj ľahší pohyb radiacej páky so zníženým trením. Automat zas dostal priamu kulisu voliča. Z komfortných prvkov spomeňme premiérovú automatickú klimatizáciu či multifunkčný volant známy z väčšej Vitary. Kedy novinka Suzuki zamieri do Európy, nie je zatiaľ známe. Podobne je to s cenami. Viac sa asi dozvieme v septembri, keď bude mať Jimny premiéru na autosalóne v Paríži. Rozmery, objemy, hmotnostiDĺžka (mm)3 645Šírka (mm)1 645Výška (mm)1 725Rázvor náprav (mm)2 250Svetlá výška (mm)210Nájazdové uhly predný/zadný (o)37/49Prejazdový uhol (o)28Veľkosť kufra (l)85 – 377Pohotovostná hmotnosť (kg)do 1 100Technické údajeMotor1,5 VVTZdvihový objem (ccm)1 462Počet valcov/ventilov4/16 DOHCMax. výkon (kW/ot.)75/6 000Krútiaci moment (Nm/ot.)130/4 000Prevodovka5M/4A (4WD)Spotreba na 100 km (l)6,8/7,5

Na stiahnutie


•  Suzuki Jimny 2 (.JPG)
•  Suzuki Jimny 1 (.JPG)
•  Suzuki Jimny 3 (.JPG)

««  Späť na zoznam